Wat is het middelste lichtgevende deel van het melkwegstelsel?

Veel mensen denken dat het de zon is, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het middelste lichtgevende deel van ons zonne(!)stelsel is de zon. Ons zonneselsel is op zijn beurt weer onderdeel van het sterrenstelsel: de Melkweg. Over wat in het midden hiervan zit is discussie maar grote aanwijzingen (gezien de daaiing van lichamen rondom een bepaald gebied) zijn er voor een zwart gat. Deze is zo zwaar dat licht er net doorheen komt en deze is dus ook niet zichtbaar. Lichtgevende delen in onze melkweg zijn vooral grote sterren.

Toegevoegd na 1 minuut:
*niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In het centrum van het melkwegstelsel is geen lichtbron, integendeel...
Het is een supermassief zwart gat: Sagittarius A, met de massa van een paar miljoen keer die van de zon.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sagittarius_A