Reflecteren Venus en Jupiter beter het zonlicht dan de maan?

De oppervlakte van de maan is anders dan die van Venus en Jupiter. Stel dus dat de drie hemellichamen even groot waren op gelijke afstand welk lichaam zouden we dan het beste kunnen zien, en waardoor komt dat?

8 jaar geleden

Het beste antwoord

Jupiter heeft een geometrisch albedo van ongeveer 0,52, Venus van 0,67 en de Maan van 0,12.

Dus als ze naast elkaar staan en even groot zouden zijn, dan is Venus het helderst, daarna Jupiter en dan pas de Maan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het antwoord op de vraag is dus: Ja
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Ok, dan kan ik dus concluderen dat de CO2 van Venus beter zonlicht reflecteert dan de waterstof van Jupiter?