Wat waren de gele vlekken vannacht?

Terwijl ik met mijn buren aan het kletsen was zag ik vanavond opeens uit zuidoostelijke richten 4 gele vlekken (soort van piepkleine vlammetjes) die met zeer grote snelheid door de lucht zweefden. Ze gingen te snel voor commerciele vliegtuigen en alles wat daar onder zit. We hoorden geen geluid, alhoewel er ondertussen wel een dieseltrein langs reed. Een minuut later zagen we er nog twee waarvan er eentje langzaam naar beneden ging. Een minuut later weer twee waarvan er één opeens in zuidelijke richting ging waardoor het leek alsof hij als een baksteen uit de lucht viel. Ik weet zeker dat het geen hallucinatie oid. is, want mijn buren hebben het ook gezien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zeg wel vlekken, maar ze waren op zo'n grote afstand dat het felle, maar piepkleine vlekjes waren.
(In de locatie van Olst, noordelijk van Deventer, Overijssel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wellicht Thaise geluksballonnen. Worden hier regelmatig bij feestelijkheden opgelaten. Zijn ballonnen met een vlam erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die gaan niet zo hard;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ze lijken zo snel omdat ze dichterbij zijn dan je denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thaise balonnen zijn niet zo van quick, maar meer van slow.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje, zie rembem's reactie.

Andere antwoorden (3)

Lijken mij vallende sterren, ze komen vaker voor in augustus/september dan in de rest van het jaar. Als je het voor de eerste keer ziet is het een rare waarneming, maar toch ook wel mooi om te zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet zo dat toevallig een laser show is geweest bij jouw in de buurt ? Dan wordt er met professionele lasers een laser show gegeven, als het ver bij jou in de buurt is geweest (Bijv 5 km van je huis vandaan ) Dan kan het zo zijn dat je het opeens voorbij zag vliegen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zouden de uitlaatvlammen van straaljagers in de verte kunnen zijn, misschien is er één of ander vliegoefening.