Omdat de maan geen atmosfeer heeft zoals wij die kennen, geen zuurstof en geen water, hierdoor kan er dus niks groeien en blijft alles grijs en grauw. De maan heeft maar een hele lage massa en bijbehorende geringe zwaartekracht waardoor zelfs een atmosfeer niet vastgehouden kan worden.
Wel heeft onderzoek aangetoond dat er een behoorlijke hoeveelheid zuurstof opgeslagen zit in de rotsen, als er een manier gevonden wordt om dit te winnen is er op termijn misschien wel genoeg om leven mogelijk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maan heeft wel degelijk een atmosfeer, alleen zeer gering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach... Als je 't zo bekijkt, heeft comet Haley ook een atmosfeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maan heeft anders dan een komeet continue een atmosfeer, alleen is die zeer ijl. De atmosfeer wordt overigens veroorzaakt door de zonnewind.

Andere antwoorden (2)

Omdat de maan nooit voor leven is toegerust,en deze dient als een 'licht in de nacht'!

Ook heeft ze een 'bewogen verleden achter de rug'!

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/wetenschap/maan-heeft-bewogen-verleden/article-1194819472010.htm#
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou verklaren waarom ze zo regelmatig overdag zichtbaar is. En zelf geen licht geeft, maar slechts reflecteert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeremia 31: 35 Dit zegt de HEER,
die de zon heeft gemaakt als het licht voor de dag,
de maan en sterren als de lichten voor de nacht,
die de zee opzweept, zodat de golven bruisen,
wiens naam is HEER van de hemelse machten:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de quote aanhalen, maar dat verandert niets aan het feit dat de maan ook overdag zichtbaar is, en zelf geen licht produceert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist, het dit is niet echt een behulpzaam antwoord... de maan schijnt gewoon niet. punt. de maan reflecteert alleen maar het licht van de zon. (zoals simplynotedible al zegt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een interessant - anders dan anderen - manier van denken . + voor je moed AimeeTje
Waar ik aan zat te denken , er is nooit een andere geciviliseerde samenleving op een andere planeet aangetroffen, sterker nog , er is nog nooit een bewijs van leven op een andere planeet aangetroffen. Hoe is dat mogelijk met 1.000.000.000.000 en meer sterren ?
Toch geloof ik je theorie niet , ik denk toch liever in een wetenschappelijker richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik als gelovige in de Bijbel ,heb zekers geen redenen om buitenaards leven uit te sluiten!
Integendeel!
Onze Maan lijkt kaal en grijs, maar is interessanter dan ze lijkt.
Vergeleken met de Aarde lijken de meeste planeten kaal , soms met andere kleuren.
En de gasbollen waarvan je alleen wolken ziet.
We zien kraters , stof en rotsen omdat in tegenstelling tot de Aarde , door het ontbreken van een dampkring ...alles zowat onaangeroerd gebleven is.
Interessanter is wat daaronder zit : vermoedelijk ijs (water) , vulkanen en een vermoeden dat de Maan binnenin heel sterk op de Aarde lijkt ,met dat verschil dat de kern is afgekoeld.