De zon, aarde en het hart van onze melkweg staan op 21 dec 2012 op één lijn. Hoe?

Vanuit het hart van de melkweg gezien eerst de zon en dan de aarde of andersom?
En komt de andere variant ook voor?

Na de eerste antwoorden wil ik even toevoegen dat het inderdaad niks uitmaakt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig en wil het graag weten. Dus graag geen antwoorden meer met: wat maakt dat nou uit.

Ik ben echt niet bang voor het einde van de wereld of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft dit met het Maya verhaal te maken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar als je zegt:''De zon, aarde en het hart van onze melkweg staan op 21 dec 2012 op één lijn. Hoe?'' is dat dan een feit of een legende..of een aanname?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn 3 opties waarvan er meteen eentje afvalt en dat is de oplossing waar het midden van de melkweg tussen ons en de zon staat...
Dus eentje valt er al af...
Blijven er twee over... Is het nu belangrijk welke optie we hebben, of dat er een uitlijning is überhaupt en dat het wellicht iets kan zeggen, kan betekenen voor ons... Het is een samenspel dat een moment aangeeft... Wist je dat je van een gebeurtenis nooit, maar dan ook nooit een begin kunt aangeven en geen einde... Kun je dat zien?
Dus ook hier niet... De toekomst is nu naar voren, en nu ook weer naar voren... Het blijft zo gaan...
Iets dat nog moet komen is nog niet zo ver, dus toekomst is nooit nu...
Het is een markering voor een globale verandering... Het Ik-tijdperk komt ten einde en het Wij-tijdperk komt eraan, begint dan... Er zijn nu al tekenen dat het wij-tijdperk eraan komt... De kredietcrisis, waardoor ontstond die: Door het ikje, de graaierige ik... En de aarde gunt niet dat ze ermee weg blijven komen, het is genoeg geweest, de wereld heeft het graaien gestopt... Dat zijn de kenmerken dat er iets groots aankomt, iets significants aan het veranderen is... de weg vrij makend voor wij... en ons... Laat de toekomst maar beginnen, het werd tijd...
Ik ben er klaar voor, jij ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien de zon om het midden van het melkweg reist, en de aarde om de zon draait, denk ik dat je redelijkerwijs aan mag nemen dat de "op een lijn" stand van die 3 twee keer per jaar voorkomt. Welke toevallig op 21-12-2012 zou zijn (ik ga er even vanuit dat dit klopt) kan ik je niet vertellen, maar ik denk niet dat je er al teveel waarde aan hoeft te hechten.

Het beste antwoord

Wat ik begrepen heb is het: hart van de melkweg-zon-aarde. Er ontstaat een zelfzaam fenomeen dal de aantrekkingskracht van de zon versterkt zou worden door het zwarte gat in het midden van ons melkwegstelsel. Dat gebeurt alleen als de aarde de buitenste positie heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaande website hebben we dit fenomeen al van 23 op 24 december 2007 meegemaakt.

http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt hoe.

De zon draait, met de lokale groep hier, om het hart van de melkweg heen. Daar is weinig bijzonders aan, het volgt rechtstreeks uit de zwaartekracht.

De Aarde draait, net als alle andere planeten om de zon heen. Ook dit is niet heel moeilijk.

Om de zon en de Aarde en het hart van de melkweg op één lijn te krijgen moeten die cyclussen precies op elkaar aansluiten. Dat gebeurt niet al te vaak.

Het gaat hier om een statistische zeldzaamheid.

Versterking van de aantrekking door de zon is inderdaad baarlijke nonsens. Het middelpunt staat veel te ver weg om zo'n invloed uit te oefenen. Je zou je anders zorgen moeten maken over de aantrekkingskracht van de planeten hier. Die zijn veel minder zwaar maar ook bijzonder veel dichterbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees even de rest van de vraag...