Satellieten blijven op hun plek doordat er continue kleine correcties worden uitgevoerd. Als de brandstof op is, is de satelliet waardeloos en wordt die afgedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Simpelweg gezegd, worden een satelliet op een plek en met een precieze snelheid ergens in de ruimte geparkeerd, zodanig dat de centripetale snelheid en de centrifugale snelheid elkaar precies opheffen en de eenparige rechtlijnige beweging tot een cirkel omgebogen wordt, precies zo dat hij met de aarde in plaats en tijd meedraait en hij als vastgeplakt aan het firmament zijn werk doet.