Er worden twee types beschreven:
Type 1. :
Waarschijnlijk in binaire sterren (Een binaire ster zijn enkele sterren die dicht bij mekaar staan en een omloopbaan hebben over elkaar)
Waarschijnlijk in dubbelsterren , waarin één van de twee een kleine 'witte dwerg ' is en een grotere metgezel meetrekt.
Wanneer de witte dwerg een massa bereikt van ongeveer 1.4 maal onze zon...stort ze in en explodeert.
Type 2 :
Het sterven van een ster die véél massiever is dan onze zon. Wanneer zulk een ster begint te branden ,stort de kern snel in....en er komt een enorme energie vrij onder de vorm van neutrino's (subatomaire deeltjes) en elektromagnetische straling (elektrische en magnetische energie).......> resultaat supernova.

Toegevoegd na 7 minuten:
De twee types worden nog eens onderverdeeld in sub-types
Wanneer U dit onderscheid wil weten : kijk dan eens op website : link2

Toegevoegd na 8 minuten:
Type 2 op foto
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1. Ze zijn het natuurlijk levenseinde van zware sterren.
2. Witte dwergen ontwikkelen zich in nauwe dubbelsterren tot supernovae.