Wat kan de ruimtevaart betekenen voor ons op aarde?

Het schijnt dat de technologie die gebruikt wordt voor de ruimtevaart hier op aarde al voor veel goede toepassingen heeft gezorgd. Maar welke bijvoorbeeld? Dat is me niet duidelijk. Het gaat me dan niet om de kennis die we ondertussen hebben opgedaan over nevels, sterren, zwarte gaten enz. Maar echt om de praktische techniek die vanuit de ruimtevaart hier op aarde in het dagelijkse leven wordt toegepast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

De antie aanbaklaag op een pan bijvoorbeeld komt uit de ruimtevaart!
En wat dacht je van gps!
Hier nog een linkje met nog meer toepassingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
GPS was genoemd, dat is een goede!
En zonnecellen, weersvoorspellingen, google earth, telecommunicatie.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ps, wist je dat zonder GPS onze samenleving stil valt?
Het is niet alleen handig voor je tomtom, maar schepen navigeren ermee. Het signaal wordt gebruikt voor nauwkeurige atoomtijd in energiesystemen en GSM-telefoonmasten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de ruimtevaart kan veel betekenen zoals dat hierdoor niewe levensvormen en nieuwe levens plekken gevonden kunnen worden