Wat gebeurt er met ons als er geen dag en zon is?

Ik vond vroeger de nacht echt heel erg mooi en dat je vooral de sterren en maan kan zien. en ik vroeg mij toen af wat er dan gebeurt als het elke dag nacht was..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (11)

dan sterft alles af waardoor wij niet meer kunnen leven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iedereen sneller depressief is. Het zal veel kouder zijn. Maar ik denk dat we gewoon
blijven rondlopen met z'n alle.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als op de hele aarde geen zon meer is sterven we. Als de zon niet meer in nld op zou komen bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan komen we veel warmte en licht tekort. k denk dat ze in Scandinavie heel blij zijn als de winter afgelopen is en er weer wat meer zon komt
13 jaar geleden
Niets en dat om de doodeenvoudige reden,dat wij e dan niet zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze zon om 1 of andere reden niet meer zou schijnen dan zal het zeer waarschijnlijk overal op aarde flink gaan vriezen.Alleen in de buurt van de oceanen zal het de eerste tijd boven nul blijven voordat de aarde na een klein jaar helemaal bevroren is. Alle planten en dieren gaan dood behalve diverse onder water dieren die ook nu op 3 km diepte zonder licht leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De temperatuur zakt enorm. Plus door het ontbreken van licht zullen planten en bomen afsterven waardoor het hele ecosysteem wordt verstoord. Op de lange termijn zullen vrijwel alle landdieren dood gaan, alleen sommige zeedieren kunnen het wel een tijdje overleven, todat de oceanen te veel afkoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de snelheid waarmee een en ander veranderd zal het leiden tot een verandering in het ecosysteem en mutaties van bestaande levensvormen. Sommige levensvormen (plantaardig en dierlijk) zullen het niet overleven. Anderen zullen zich aanpassen en in hun huidige of gewijzigde vorm leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst wat er gebeurt met alle levende organismen:

Alle organismen die doen aan fotosynthese (energie maken uit licht) sterven uit. Er is immers geen licht meer. Hieronder vallen (bijna?) alle plantensoorten en cyanobacteriën.

Dieren zijn eten nodig, en alle herbivoren sterven gelijk uit omdat alle planten soorten die leven van fotosynthese, uitsterven. Er is immers geen licht meer.

Vervolgens blijven er alleen nog maar carnivoren over. Allereerst zullen alle carnivoren die leven van herbivoren uitsterven omdat de herbivoren niet meer kunnen leven.

De overige carnivoren zullen zich voeden van elkaar totdat ze bijna allemaal uitgestorven zijn. Het is immers zo dat om één dier te laten leven van vlees er wel meerderen gedood moeten worden. Zo gaat het maar door en door en verminderd sterk de hoeveelheid carnivoren en sterven ze allemaal uit, de langste overlevers wel door gebrek aan voedsel omdat er geen andere dieren meer zijn.

Schimmels hebben ook geen kans op leven meer omdat ze geen voeding kunnen krijgen.

De enige organismen die kunnen overleven zijn diegene die volledig kunnen functioneren door een anorganische verbranding. Anorganisch is zeg maar alle levenloze materie. Een Anorganische verbranding wil dus zeggen dat je energie maakt uit levenloze materie.

Er zijn echter geen organismen naar mijn weten die dit kunnen doen, dus sterft echt werkelijk alles uit. Dus zeg maar zo, wees de zon dankbaar!

Wat er gebeurt met de aarde:

Het klimaat zal veranderen. Zonder de zon wordt het kouder omdat er geen licht meer in schijnt. En kort gezegd zal uiteindelijk naar vele jaren alles (boven het aard oppervlak) verdwijnen waardoor je ooit hebt kunnen zien dat er leven heeft plaatsgevonden. Het zal zo kaal worden als mars, maar dan met water erbij. Het enige wat je dan nog hebt is een planeet met zand en water.

Dit komt door verwering. Verwering heeft het zelfde principe als schuurpapier. Doordat er constant maar wind of water ergens langs gaat, zal er uiteindelijk wat weg ''schuren''. Dit is ook de reden waarom ''jonge bergen'' veel stijler en spitser zijn dan oude bergen.

Voor de rest van mijn antwoord moet je even kijken bij mijn reactie. Mijn tekens waren op. Dit is dus nog niet alles!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een dag geen zon zou zijn ,dan zouden wij er ook een dag niet meer zijn.
De Aarde en andere planeten zouden allemaal een andere baan gaan kiezen ....omdat er geen centrum niet meer is.
Wat er nog meer kan gebeuren lijkt mij een raadsel ....omdat een plots verdwijnen en daarna plots terugkeren alleen maar in Uw verbeelding kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het benutten van de aardwarmte kunnen we het op zich nog wel even uitzingen. het dalen van het zuurstofniveau en het stijgen van de CO2 is alleen met kunstlicht te ondervangen, maar dan moeten we wel hele rare fratsen uit gaan halen.
Een oceaan belichten (die produceren veel meer zuurstof dan alle landplanten bij elkaar) wordt erg lastig.
De zon geeft ons per dag ongeveer 100x zoveel energie als we verbruiken.
Dat valt moeilijk te compenseren, vergeet niet dal ALLE verbrandingsystemen, centrales, kachels auto's en wijzelf volledig van zuurstof afhankelijk zijn.
Alleen aardwarmte en kernenergie kan ons dan redden, maar voor korte tijd.(de kenenergie tenminste of we moeten kernfusie op grote schaal beheersen.
Ik denk dat we het anders nog geen twee jaar uit kunnen zingen.....
Door de toename van helium als afvalproduct van kernfusie klinken we wel allemaal als kwik , kwek en kwak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Noorwegen is het ook lang achter elkaar nacht, of lang achter elkaar zonlicht.