Niet echt, in de ruimte is zeer veel straling, dus het eten zal behoorlijk besmet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja en nee.

Er zijn in de ruimte geen bacterien, dus je eten zal niet snel vergaan van nieuwe bacterien. Gezien de temperatuur (Richting absolute nulpunt) en de druk (bijna vacuum) kn je er echter vanuit gaan dat je appeltje voor de dorst meteen uitdroogt, verschhrompelt en tot niets overgaat als je die uit het ruimteschip zou gooien, ter opslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijke afbraak van het voedsel door aanwezige anaerobe bacteriën, enzymen e.d. kunnen de houdbaarheids termijn toch doen verminderen, óók als er geen zuurstof is. Is het voedsel steriel en verpakt, dan nog zal de voedingswaarde verminderen door natuurlijk 'verval' van vitaminen e.d.; een proces dat nog verergerd wordt de intensieve --niet door een dampkring verminderde-- straling.