Waarom heb je niet iedere maand een zonsverduistering?

Als de maan voor de zon schuift moet je toch iedere maand ergens wel 1 zonsverduistering hebben.

5 maanden geleden

Antwoorden (1)

Omdat niet iedere maand de maan precies tussen de zon en de aarde staat. De maan draait om de aarde heen, maar dat is niet precies in hetzelfde vlak waarin de aarde om de zon draait.
5 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 maanden geleden
Toevoeging: de maan heeft altijd wel een schaduw, maar die valt lang niet altijd op de aarde, maar vaak erboven of eronder. Alleen wanneer de schaduw van de maan op de aarde valt krijg je een zonsverduistering.