Is er meer dan 1 heelal?

Hiermee bedoel ik, de aarde is net 1 zandkorrel in de woestijn vergeleken met de andere planeten. Maar is er ook 1 zandkorrel van de woestijn wat weer een heelal is met andere planeten? Zo onvoorstelbaar groot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Weten we niet. Er is hooguit grote speculatie over het betreden van andere universa via een zwart gat. Speculatie dus, en op zich is ons huidige heelal wel groot zat, heck, de kans dat wij ooit onze Melkweg verlaten acht ik al nihil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, er is slechts, zo als het woord al zegt, 1 heelal, maar-of en uit hoeveel universa dat heelal bevat, daar is men nog niet achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
universum en heelal zijn synoniemen.
En of er maar 1 universum / heelal is hangt af van de theorie die je aanhangt, en van de definitie van het begrip heelal / universum.
Dus nee, het antwoord klopt niet naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier verschillen we dus van mening, j0ve. In mijn optiek wil het heelal zeggen: het geheel omvattend,dus het zou meerdere universa kunnen omspannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de definitie van heelal/universum ook moge zijn, feit is dat universum precies hetzelfde is als heelal. Universum is een meer internationale term (latijn), en heelal is het nederlandse equivalent. In geen enkele wetenschappelijke theorie wordt een onderscheid gemaakt tussen de begrippen heelal en universum. Dat het jouw mening is dat kan natuurlijk, maar dan klopt die mening niet ;) Overigens is er wel een term voor iets dat meerder universa/heelallen omvat. Dat noemt men in het engels "the multiverse" oftewel het multiversum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind veelal ook wel klinken!
Ik gaf ook aan dat het mijn persoonlijke interpretatie was.