Wat is een goede telescoop voor een 10 jarige om mee te starten?

Prijsklasse tussen € 100 en 130.
Ivm met een verjaardag van mn zoontje.
Waar vind ik meer informatie.

6 maanden geleden
Thecis
6 maanden geleden
Kijk op https://www.ganymedes.nl/
Als je mogelijkheid hebt om naar de winkel te gaan, kunnen ze je voorzien van goed advies. Ze hebben van alles, van zeer goedkope telescopen tot het neusje van de zalm (is hier natuurlijk niet nodig). Ze zijn zeker ook enthousiast voor de beginner!

Antwoorden (1)

Er zijn telescopen op de markt die speciaal ontworpen zijn voor beginnende sterrenkijkers. Deze kunnen ook goed geschikt zijn voor uw kind, en zijn wat de prijs betreft vaak aan de lage kant. Het is bij een kind wel belangrijk om een model te kiezen dat een beetje tegen een stootje kan.

Wat moet de telescoop kunnen?
Voor een kind is de ervaring natuurlijk het belangrijkste. Er hoeven niet veel tierelantijnen aan de telescoop te zitten voordat een kind tevreden is. Het is dus niet nodig om een telescoop aan te schaffen met een extreme vergrotingsfactor. Als de maan goed te zien is, en de ringen van Saturnus te onderscheiden, is het voor de ontwikkeling van uw kind waarschijnlijk al genoeg. Dit zijn voor een beginner ook direct de meest indrukwekkende gezichten van het sterrenkijken. Ook de manen van Jupiter zijn erg leuk om uw kind te laten ontdekken.

De prijsklassen
Voor beginnende sterrenkijker is een peperdure telescoop dus niet nodig. Een goede prijsklasse om in te zoeken begint daarom bij prijzen tot € 100,-. Voor deze prijs kunt u een voor uw kind kwalitatief uitstekende telescoop aanschaffen.

Geschikte telescopen voor kids
Er zijn een aantal goede telescopen voor kinderen te krijgen. Zo is er de Byomic Beginners Lenzentelescoop (60/700). Met een vergrotingsfactor van 700 zijn de planeten goed te zien. Daarnaast zijn er de Konus Konusspace-4 (50/600) en de Konus Konusspace-5 (50/700). Beide telescopen zijn geschikt voor beginners.
.
Je kunt bij Bol.com ook zoeken naar telescopen voor kinderen.
https://www.bol.com/nl/nl/l/telescopen/20980/?sort=price0&rating=all
Ik zie dat de Velorr telescope 200x zoom - 70/400MM ook positieve reviews heeft.
Of hier:
https://www.telescoop-specialist.nl/telescoop-voor-beginners?sort=p.price&order=ASC
SimonV
6 maanden geleden