Als een ster op 10.000 lichtjaar afstand staat, zien wij hem nu dan zo als hij was op 10.000 jaar geleden?

Vraag van mijn zoon...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat hij mij nu gelooft, want ik kan het hem niet wijsmaken namelijk. Klinkt ook erg ongeloof waardig he eigenlijk als je er over nadenkt.
bedankt voor jullie antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ie al overtuigd nu? + voor de leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel,
hij ligt op bed dus morgen ga ik het zeker laten lezen :-)
kan mijn vraag nog niet sluiten...

Het beste antwoord

Andere antwoorden (1)

We zien waar de ster 10.000 jaar geleden stond.
Zo zien we de zon ook op een plek staan waar die 8 minuten geleden heeft gestaan. Het zonlicht doet er nl. 8 minuten over om de aarde te bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al het bovenstaande klopt, het kan zelfs zo zijn dat de ster niet eens meer bestaat, de explosie daarvan zien we over 10.000 jaar! hij kijkt dus terug in de tijd