Hoe kan een meteoriet ineens versnellen?

Ik las een artikel over de Oumuamua meteoriet. Die zou ineens versneld ons zonnestelsel uit gegaan zijn.
https://www.scientias.nl/is-oumuamua-toch-een-buitenaards-ruimteschip/amp/

5 jaar geleden
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk een 'planetoïde'.
Een meteoriet is een stuk steen dat op aarde inslaat. Dat heeft Oumuamua (gelukkig !!) niet gedaan.

Antwoorden (1)

Onderzoekers vergeleken het versnellingspatroon met enkele modellen van mogelijke verklaringen. Er was maar één verklaring waarbij het model overeenkwam met het patroon: ijs dat onder een stoffige of rotsige oppervlaktelaag wordt verwarmd en verandert in gas dat de interstellaire bezoeker voortstuwt. Naarmate het object van de zon vandaan bewoog, werd de stuwkracht daarom ook minder.
SimonV
5 jaar geleden
Goeievraagstell
5 jaar geleden
Dus na miljarden jaren zit er nog steeds water in dat ding en als water verdampt fungeert het als motor? En dat gas stuwt dan ook nog eens in een richting? Vreemd fenomeen dit
SimonV
5 jaar geleden
Zo leer je nog eens wat! De maan Europa van Jupiter bestaat zelfs voornamelijk uit water en ijs.
Niemand weet hoe oud Oumuamua is. Hoe kom je bij miljarden jaren? De oudste schatting is honderden miljoenen jaren.