Is er een verband tussen de explosieve groei van de mensheid en het onderzoek naar aarde achtige planeten buiten ons zonnestelsel?

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat ik bedoel te vragen is, zijn overheden nu reeds wegen aan het zoeken om overbevolking op deze planeet tegen te gaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan zou de wetenschap wel erg ver vooruitdenken. En dan ook nog moeten zorgen om een planeet geschikt te maken voor de mens.
Ik vind het een leuke gedachte maar zie toch wel erg veel problemen om dit te realiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In die zin dat hoe meer mensen er zijn, hoe meer wetenschappers er zullen zijn die zich bezig houden met onderzoek naar ons zonnestelsel.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat betreft je toevoeging: Het zou best kunnen zijn dat sommige individuele wetenschappers een motivatie hebben om bij te dragen in het probleem overbevolking. Maar er is geen overheid die probeert overbevolking te bestrijden door onderzoek te financieren naar aard-achtige planeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ware het niet dat vraagsteller het heeft over planeten *buiten* ons zonnestelsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor, maar maakt dat mijn antwoord fout?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oja, je hebt gelijk. correctie: onderzoek *buiten* ons zonnestelsel
Nee.

De zoektocht naar buitenaards leven is al zo oud als het idee dat er meerdere zonnestelsels zijn. SETI is al sinds de zestiger jaren aan het zoeken naar buitenaards leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik niet, het is louter nieuwsgierigheid en bezitsdrang: kijk eens deze planeet hebben wij ontdekt, dus die is van ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zoverre dat beide mogelijk worden gemaakt door een verbeterde wetenschappelijke kennis, ja.

Als middel om op korte termijn nieuwe woonruimte te vinden - dat zal niet direct praktisch zijn, maar ook binnen ons zonnestelsel is nog ruimte, als we het willen benutten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms zoekt de mens verbanden in dingen die geen verband hebben. Kijk bijvoorbeeld onderstaand plaatje uit The Gospel of the Flying Spaghetti Monster. Dit plaatje laat een duidelijk relatie zien tussen de afnemende aantal piraten en het warmer worden van de aarde. Nu er weer meer piraten in Somalië actief zijn, hebben we een van de koudste winters in lange tijd. Enfin, je kunt je afvragen of het verband echt is.

Iets anders: de gevonden planeten zijn van het type Jupiter, gas reuzen. Niet mogelijk om te bewonen. Het is nu en in de nabije toekomst ook onmogelijk om bij deze planeten te komen. Ik denk dat er gemakkelijkere en goedkopere manieren zijn om overbevolking tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grootste aantal zijn inderdaad gasreuzen, echter een aantal zijn aarde achtig. En ik denk bij deze vraag op de (zeer) lange termijn. Je moet tenslotte ergens beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik denk dat er praktischer manier zijn om overbevolking tegen te gaan. En goedkoper... Nog iets. De mondiale bevolkingsaanwas in 2009 was 77 miljoen mensen. Om alleen quitte te spelen, moet je dus 77 miljoen mensen jaarlijks (en de aanwas stijgt een beetje ieder jaar) naar een ander planeet te brengen. Laten we zeggen dat het lukt om 100 miljoen mensen naar Gliese 876 d te brengen. dat is dus een netto daling van de bevolking van 23 miljoen mensen. Met die daling duurt het ongeveer 2 a 3 eeuwen voordat de gehele wereldbevolking verhuisd is. Ik zie het niet zo gauw gebeuren...