Is er een formule waarmee je de aantrekkingskracht van een voorwerp kunt meten?

Is hier een formule voor?

Toegevoegd na 38 seconden:
Meten = berekenen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, er is een formule waarmee je de aantrekkingskracht van een voorwerp kunt meten. Deze formule is de zwaartekrachtformule, die de aantrekkingskracht tussen twee objecten berekent. De formule is F = G * (m1 * m2) / r2, waarbij F de aantrekkingskracht is, G de gravitatieconstante is, m1 en m2 de massa's van de objecten zijn en r de afstand tussen de objecten is.
Bronnen:
een maand geleden