Kan ik in de Amsterdamse Waterleidingduinen de Melkweg bekijken?

Goedemiddag/-avond!

Ik ben gisteren naar de Amsterdamse Waterleidingduinen geweest om de maan te bekijken. Wat me opviel was dat de hemel gevuld was met sterren. Er waren er enorm veel maar wat ik gehoopt had was dat ik toch echt de Melkweg kon zien in haar "volle glorie". Ik miste namelijk de kleur die de Melkweg heeft.

Zou het mogelijk zijn, wanneer ik nog dieper de duinen in ga, om de Melkweg te zien op een heldere avond/nacht?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 37 seconden:
Zie trouwens de kaart voor waar de duinen zich bevinden!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De Melkweg zien in Nederland is moeilijk, maar niet onmogelijk. De beste kansen maak je met nieuwe maan of, inderdaad, tijdens een maansverduistering. Maandagochtend liep de melkweg van noordwest (Lier/Zwaan) naar zuidoost (Voerman, Tweelingen, Orion).

Nee, dat kan niet. Je mag er namelijk 's nachts officieel niet komen.

Bronnen:
https://awd.waternet.nl/bezoekersinfo/toeg...

Los daarvan, in Nederland is veel te veel lichtvervuiling om de melkweg te kunnen zien. Ik ben vaak genoeg (met vergunning) 's nachts in de Wassenaarse duinen geweest maar de melkweg heb ik daar nooit gezien. Wel een keer aan de rand van de Sahara in Marokko. Ik wist niet wat ik zag. Maar daar was ook geen enkele vorm van menselijk licht aanwezig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100