Wat is krachtiger: Licht of duisternis?

Want aan de hand van mijn vorige vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/eerder-licht-duisternis.56041
Is te zien dat iedereen het erover eens is dat er eerder duisternis was.
Maar is duisternis dan ook krachtiger dan licht?(Dan bedoel ik niet voor de mensheid)Want in onze tijd heeft het licht overwonnen,maar het begon met duisternis,toen kwam het licht(big bang),en waarschijnlijk gaat alles weer naar duisternis(big crunch)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Met licht kun je energie (dus kracht) opwekken, met duisternis niet. Dus zal licht wel krachtiger zijn.
Voor de rest een uiterst warrige vraag.
AWM
14 jaar geleden
Duisternis is niet een 'iets', maar louter de afwezigheid van licht, en kan derhalve niet krachtiger of minder krachtig zijn.
14 jaar geleden
Ik denk dat het gelijk is.
Zonder duisternis geen licht en zonder licht geen duisternis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de big crunch hoef je niet bang te zijn , naar de huidige opvattingen wordt het heelal niet meer kleiner, alleen maar groter.
Dan je vraag.
Licht is kracht (energie), duisternis is dat niet.
Dus is licht krachtiger.
Iets is immers altijd meer dan niets.
Je vraag is niet moeilijk en ook niet warrig.
Hij is met de simpelste wetten van de thermodynamica afdoende te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duisternis is een gebrek aan licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
licht denk ik want met licht kun je energie opwekken en duisternis weghalendus licht gaat boven duisternis zo heb je een zon die is licht en je hebt dingen op zonnekracht maar je hebt geen dingen op donkerkracht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het licht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het heeft niet te maken met kracht...
maar... duisternis wordt direct verdreven door één lichtje...
dus in die zin 'wint' het licht het van de duisternis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht overwint van Duisternis en Duisternis slokt het licht op als het uit gaat. Maar dat is niet echt een overwinning.
Duisternis is er altijd en licht alleen maar als het overwint. Wel een grappige vraag.