Als in een Zwartgat terecht komt, wat zie je dan? Kan het een heel ander universum zijn?

Ik moet moet moet dit weten

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Vermoedelijk weinig ; wat er precies gebeurt of zou moeten gebeuren in een zwart gat laat zich wat lastig testen, maar aan de andere kant (als er al zoiets is als UIT een zwart gat komen ; het is geen deur) zul je ongetwijfeld niets meer zien. Je zult minimaal geimplodeerd, geexplodeerd of gedesintegreerd zijn.

OF er iet kan ontsnappen aan een zwart gat. of dat een zwart gat zelf wellicht ZO zwaar kan zijn dat het hele alternatieve universa opgeslokt zou kunnen hebben, of dat het functioneert als in- of uitgang van een wormgat is allemaal het gebied van speculatie en science fiction. Soms verrekt goed onderbouwde, maar desalniettemin vooralsnog weinig tot niets concreets over te zeggen.

Maar een van de definities van een zwart gat, is dat er niets aan kan ontsnappen. Zelfs geen licht. "Aan de andere kant" uit een zwart gat komen is dus eigenlijk per definitie al niet mogelijk. Wat er zich IN een zwart gat bevindt, kan vanwege die definitie in theorie eindeloos zijn - maar vermoedelijk niet intact.