Waarom komt iridium vooral in meteorieten voor?

Hoe komt het dat dit metaal zeldzaam is op Aarde, maar niet in meteorieten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe kom je daarbij? In de aardkern zit ook Iridium. Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Iridium_(element)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En heb je ook een bron waaruit blijkt dat meteorieten inderdaad zo veel iridium bevatten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is wel zo logisch hoe moet het anders op aarde komen? En het is een zeer zwaar element waardoor het zeer diep in de aarde zit.

Antwoorden (1)

Iridium komt ook veel op aarde voor alleen zit het verstopt in de kern. Iridium is een elemnt met een van de hoogste dichtheden van allemaal. Om die reden is het bij het ontstaan van de aarde voor het merendeel naar de kern gezakt.