Een oude, uitgebrande ster.

"Zwarte gaten ontstaan uit de kernen van sterren die zwaarder zijn dan ongeveer 20 Zonmassa's. Aan het eind van het leven van zo'n ster houdt de fusie in de kern op. De energie die vrij komt bij kernfusie in de kern van een ster zorgt er voor dat de ster niet in elkaar klapt door de zwaartekracht. Zodra de fusie ophoudt kan het voorkomen dat (mits de ster zwaar genoeg is) de kern van een ster implodeert."
13 jaar geleden
Samen geperste materie die rond het zwarte gat is opgevangen, dit kan dus letterlijk alles zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-De kern van een zwart gat zijn de zware kernresten van ontplofte zeer grote sterren waarin de atomen zo erg in elkaar worden gedrukt dat er geen ruimte meer aanwezig is tussen de elektronen en de atoomkern.

-Heb ergens gelezen dat een theelepeltje van deze materie net zoveel weegt als het Paleis op de Dam.
-Hoeveel gewicht dat is weet ik niet. Misschien iets voor Goeievraag. Wel weet ik dat er een kroonluchter hangt van 720 kilo wat dus nog niets voorstelt.