Een ruimtepak mag niet te zwaar zijn. De astronauten zouden dan te veel gewicht met zich mee moeten dragen. Het pak van Neil Armstrong, de eerste mens op de maan, had een gewicht van 90 kilo. Dat lijkt heel erg veel, maar op de maan is alles 6 keer zo licht. Neil Armstrong hoefde op de maan slechts 15 kilo met zich mee te dragen. Ruimtepakken voor mensen die in een space shuttle werken, wegen ruim 150 kilo. Ook dat lijkt heel erg veel, maar space shuttles draaien alleen in baantjes rond de aarde. Daar is alles gewichtloos, dus ook een ruimtepak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Kleine kanttekening: een pak van de space shuttle is in de ruimte inderdaad GEWICHTloos, maar het heeft nog steeds MASSA. En met Newtons wet van behoud van beweging betekent het nog steeds 150 kilo in beweging brengen en vervolgens weer afremmen. Het is zeker niet zo dat je in de ruimte niets meer van dat pak merkt, of zo. Maar dat doet niets af aan je antwoord. Dikke plus !