Kan een astronaut in de ruimte huilen?

Of werkt dat niet wegens gebrek aan zwaartekracht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
AWM
13 jaar geleden
Nee, een man mag niet huilen.

Antwoorden (5)

Vocht verlaat het lichaam, met of zonder zwaartekracht. Dit gebeurd van binnen uit. Visueel wel een aardig gezicht...zwefende tranen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikk denk dat er voldoende stuwing is om de traan uit het oog te persen.. De tranen zullen niet langs de wang naar beneden biggelen, maar zich in de ooghoek verzamelen.. Op een gegeven moment zullen druppels traan zich losmaken en rond gaan zweven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan... Een traan wordt afgescheiden via een soort pomp werking. Deze komt in het oog terecht en kan vervolgens het gezicht gewoon bevochtigen. Wat ervan afdrupt zal natuurlijk wel gaan zweven maar het mechanisme van huilen blijft intact...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker kan een astronaut, mannelijk of vrouwelijk, huilen in de ruimte.

Plassen en poepen kunnen ze ook.
Als ze moeten plassen dan plassen ze in een rubberen slang. Er zijn twee soorten, een voor dames en een voor heren. Die slang zit vast in een dichte bak. Met poepen zitten de astronauten op een soort stofzuiger.

Ze douchen ook in de ruimte. De astronauten zitten dan in een soort cocon, waarin een hoeveelheid water wordt gesproeid. De astronauten moeten zelf het water tegen zich aan gooien. Want het water gaat zweven. Als ze klaar zijn met douchen wordt het water opgezogen.

Wassen doen ze met vochtige doekjes.
Scheren doen ze ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want je traankliertjes "persen" het vocht er uit. Daarna wordt het wat vreemder zonder zwaartekracht, want de tranen lopen niet gewoon naar beneden.