hoe hoog kan een boeiing komen?

Als een vliegtuig voldoende brandstof bij zich heeft hoe hoog kan hij dan komen. En kan hij dan uieindelijk ontsnappen aan de zwaartekracht? Of is daar een minimale snelheid van 28000 km voor nodig?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een boeing is een merk, maar ik neem aan dat je grote passagiersvliegtuigen van hen bedoeld. B.v. de 747 en de 777. Die kunnen een maximale hoogte bereiken van zo'n 13,5 km.

Een vliegtuig heeft lucht rondom de vleugels nodig en ook de straalmotoren 'ademen' de zuurstof uit de lucht om te kunnen functioneren. Een gewoon vliegtuig zal dus nooit buiten de atmosfeer kunnen komen. De ruimte begint officieel op 100 km en dat is nog een flink stuk verwijderd van de 13,5 km waar passagiersvliegtuigen nu op zitten.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een vliegtuig is geen raket. Het vliegtuig heeft zuurstof nodig voor de verbranding. Deze zuurstof moet hij uit de steeds ijlere lucht halen. Dat houdt op een gegeven moment dus op.
10 jaar geleden
erotisi
10 jaar geleden
En als hij nou zuurstof meeneemt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dat is precies wat een raket doet: zuurstof meenemen.
tinus1969
10 jaar geleden
Dan is het geen vliegtuig meer maar een raket.