Echt voortdurend gewichtloos gaat je op aarde niet lukken. De zwaartekracht van de aarde laat je niet los. Wat in de buurt komt van een ervaring van gewichtloosheid is een vliegtuig laten duiken met valsnelheid. Google eens op de 'vomet commet' :-).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn 5 methoden om gewichtloosheid te bereiken.

1) Op het nulpunt tussen 2 zwaartekracht velden in
De aarde heeft 6x zoveel massa als de maan. Een astronaut onderweg van de aarde naar de maan zal op zo'n 5/6 deel van de afstand precies even hard door de maan worden aangetrokken als door de aarde. Hierdoor heffen beide zwartekrachtvelden elkaar op en is de astronaut effectief gewichtloos. Ook tussen de aarde en de zon bestaat zo'n punt.

2) Baan om de aarde
Astronauten in hun raketten en ruimtestations zijn helemaal niet gewichtloos. Feitelijk vallen ze met een rotgang naar beneden richting aarde. Echter omdat ze ook een hoge voorwaartse snelheid hebben vallen ze ook LANGS de aarde. Omdat beide snelheden gelijktijdig optreden krijg je (als je het goed doet) een mooie cirkelvormige baan om de aarde. Omdat zowel het ruimtestation als ook de astronaut met de zelfde snelheid om de aarde vallen is hun onderlinge snelheid (bijna) nul. TEN OPZICHTE VAN ELKAAR lijken ze dan gewichtloos.

2) Parabool vlucht met vliegtuig
Wanneer een vliegtuig op een bepaalde manier vliegt (het maakt een paraboolvormige duikvlucht) dan kan het enige tijd gewichtloosheid simuleren. Feitelijk vliegt het vliegtuig net zo snel naar beneden als dat je valt. Het onderlinge verschil is weer (bijna) nul net zoals de astronauten in hun ruimtestation.

3) Hetzelfde idee, maar een heel andere praktische uitvoering is de val-toren. Een soort lift wordt in een hoge toren naar boven getakeld en vandaar in een vrije val naar beneden gelaten. Voor een korte tijd heeft de inhoud van het liftje al vallend dezelfde snelheid als het liftkamertje waardoor kort weer even gewichtloosheid ervaren wordt.

4) Met enormsterke magneetvelden worden condities gecreëerd die lijken op gewichtloosheid in de ruimte. De krachten van het veld zijn zo sterk dat de werking van het gewichtloze effect niet eenvoudig uit te leggen is.

5) De laatste optie is op dit moment een theoretische: in een theoretisch kamertje in het middelpunt van de aarde zou je ook gewichtloos zijn. Helemaal in het centrum zit allen massa van de aarde gelijk verdeeld om je heen. In alle richtingen wordt dus met een gelijke mate aan je getrokken waardoor alle krachten elkaar weer opheffen; erg je bent gewichtloos.

Van alle 4 de bovengenoemde punten is nummer 1 niet op aarde, nummer 2 is op het grensvlak, nummer 3, 4 en 5 zijn echt op aarde, maar omdat nummer 5 puur theorie is zijn nummer 3 en 4 het enige echte antwoord op je vraag.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Een goed en volledig antwoord hoe je het kan creeren.
+1 wat mij betreft