Omdat het er aardedonker is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
grappig zeg ---
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gewoon niet grappig
Reddie
10 jaar geleden
Donker is afwezigheid van licht. Dus plus.
Dat heeft te maken met deeltjes in onze lucht. Om de aarde zit de atmosfeer. Daar botst het zonlicht tegenaan. Door die botsing kun je het licht zien. In het heelal heb je geen deeltjes die de lichtstralen weerkaatsen. Er is wel licht maar dat kunnen wij niet zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord is niet verkeerd +Plus http://www.zozitdat.nl/2010/07/14/waarom-is-de-aardbol-blauw-en-het-heelal-zwart/
Het heelal is zwart in zichtbaar licht, maar de kosmische achtergrondstaling is alomtegenwoordig. Het is voornamelijk zwart omdat het voornamelijk sterren zijn die licht produceren en van de sterren is er maar een beperkt aantal in het waarneembare heelal. Dat aantal is niet groot genoeg om de hemel te bedekken. Het centrum van de Melkweg is niet zichtbaar, vooral omdat er in het centrum ook veel nevels zijn die weer oplichten door activiteit van het reusachtige zwarte gat in het centrum.