hoe breng je een komeet uit zijn baan ?

hoe breng je een komeet gecontroleerd uit zijn baan, met constante stuwkracht of met een ontploffing.
er kan toch geen luchtdruk zijn in het luchtledige.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou moeten zeggen hoe breng je een komeet theoretisch uit zijn baan.
Er zijn verschillende methode theoretisch mogelijk
Explosies, als je genoeg brandstof hebt door voortstuwing,
Je kan grote zonnepanellen in de ruimte hangen en zo het zonlicht op 1 punt concentreren. Hierdoor gaat er materiaal explosief verdampen wat dan een voorstuwing geeft.
Men kan zeilen aan de komeet bevestigen en door gebruik te maken van de zonnewind zo een verandering in de baan brengen.
Maar alles is theoretisch. Een bijkomend probleem bij een komeet is de staart en de omgeving van de komeet waarvan je niet weet wat voor materiaal er rondvliegt.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maar hoe breng je zo’n kosmische biljartbal uit zijn baan? Michael A’Hearn, vice-voorzitter van het comité en professor in de sterrenkunde, heeft geen idee.
“Als je een paar maanden de tijd hebt kun je het gebied waar het object gaat inslaan evacueren,” zegt A’Hearn. Voor kleinere objecten is dat waarschijnlijk de beste strategie: de inslag gewoon laten plaatsvinden en zorgen dat er niemand in de buurt is. Maar voor grote kometen en planetoïden die een desastreuze inslag kunnen veroorzaken zijn grovere middelen nodig. Je kunt een object in de ruimte een duwtje geven om hem uit zijn baan te krijgen. Daar experimenteerde NASA in 2005 al mee op de komeet Tempel 1, tijdens het Deep Impact project. Maar het is niet makkelijk om projectielen met genoeg precisie op een ruimtebiljartbal te mikken; daarvoor hebben we de technologie nog niet.
Een laatste redmiddel zou zijn om, zoals Bruce Willis deed in de film Armageddon, een atoombom tot ontploffing te brengen op een voortsnellende ruimterots. Hele grote Near-Earth Objects zouden sowieso nauwelijks van hun pad te brengen zijn met minder harde middelen. En dan is er ook nog het risico dat we een planetoïde op ramkoers veel te laat ontdekken, waardoor er helemaal geen tijd meer is voor dat soort ingrepen…
10 jaar geleden
Volgens cynosura.nl "Een van de acties om onszelf tegen een rotsblok te beschermen is door deze te voorzien van een kleine laag verf. Het verf zal er voor zorgen dat het hoeveelheid zonlicht dat de asteroïde bereikt zal veranderen, waardoor in potentie de koers zal veranderen en de aarde wordt bespaard."
Het is dus mogelijk om met heel kleine veranderingen de baan van een komeet aan te passen waardoor het de aarde mist.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je in plaats van de algemene site het desbetreffende stuk kunnen linken?