wat Nasa hebben gedaan als ze de schade aan de vleugel van Columbia ontdekt hadden toen de Columbia nog bij het ISS was?

Het lijkt me dat repareren van de kapotte vleugel in de ruimte geen optie was. Zou Nasa dan een andere space shuttle hebben gestuurd? En wat zouden ze met de Columbia hebben gedaan? Voor altijd aan het ISS vast laten zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat wat je noemt de enige opties zijn.
Een spaceshuttle heeft natuurlijk niet een complete werkplaats met een set reserve onderdelen aan boord.
Dat heb je met je auto ook niet. Daar heb je de wegenwacht voor nodig, of een takelwagen om de auto naar een garage te brengen.
Reddie
10 jaar geleden
Verschillende paden bewandeld hebben (in willekeurige volgorde):

Ten eerste onderzocht of er alternatief vervoer mogelijk was om de bemanning terug te halen;
Ten tweede onderzocht of het te repareren zou zijn met materiaal ter plaatse aanwezig (en onderschat dat niet, want bij de vlucht van Apollo 13 heeft men daar ware huzarenstukjes mee uitgehaald);
Ten derde reparatie materiaal meegestuurd met de eerste optie en daarna de shuttle op iegen houtje (of met alleen een vrijwillige piloot) terug laten keren.

Misschien zijn er meer alternatieven, maar dit dekt op hoofdlijnen wel alle mogelijkheden.