Wat was er voor het heelal?

Alles heeft een begin en een einde. Er vanuit gaande dat het heelal ook ooit ontstaan is moet er voor het onstaan van heelal ook 'iets' geweest zijn. Ik snap dat het moeilijk te beantwoorden is, maar toch zou ik leuk vinden als jullie je theorieën er is op los laten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk zelf dat het heelal weldegelijk oneindig is. Alleen kunnen we daar weinig bij voorstellen.

Ik denk dat er echt gewoon niets was, een soort vacuum. Voor ons is dat denk ik niet voor te stellen omdat we graag een ruimte zien als iets dat eindig is en een afmeting heeft, maar ik denk dat er dus gewoon helemaal niets was.

Volgens de huidige inzichten was er in het begin een zogenaamde singulariteit. Alle massa was in 1 singulariteit opgeslagen, en tijd en ruimte bestonden nog niet. Met de "Big Bang"zo'n 12 miljard jaar geleden, is deze situatie verlaten, en is het huidige heelal ontstaan. Ons heelal ontwikkeld zich nog steeds, het dijt uit!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100