Wat te doen als je door anderen als expert bent uitgeroepen, maar zelf niet zeker bent of je dat ook kunt waar maken?

bv voor een bijeenkomst kern informatie leveren

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (8)

Waarschijnlijk weet je er dus wel bijzonder veel van af. Zoveel dat derden je als expert zien. Bescheidenheid siert de mens. ik zeg 'doen'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je naam hebt 'expert' te zijn, maakt het niet meer zo veel wat je zegt. Maar zeg het wel vol zelfvertrouwen. Gaat altijd goed.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat het altijd uitmaakt wat je zegt. Natuurlijk maakt het uit wat je zegt!
Degen die jou tot expert hebben uitgeroepen hebben dat gedaan omdat ze weten dat jij het kan.
Natuurlijk kan je onzeker zijn, maar het beeld wat diegene van jou gevormt hebben komt niet uit de lucht vallen.
Heb vertrouwen in hun keuze en dus ook in jezelf. Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze denken, mmmm hij weet toch minder dan we dachten en gelukkig is dat het einde van de wereld niet.
Maar heb vertrouwen in jezelf!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zeg ik zeker DOEN ! Grijp je kans en ze hebben jouw niet voor niets gevraagd !
Snap goed dat je onzeker voelt, bang bent dat de verwachting te hoog zijn en je ze niet waar kan maken.
Maar toch doen! Heb vertrouwen in hun oordeel, jouw als deskundige te benoemen.
Mij vragen ze niet hoor:)
Succes!!!
Er zitten allerlei zaken in deze korte vraag besloten
-door jou die taak te geven, zijn de anderen ervan af.
Zij zijn dus nog onzekerder dan jij.

-Het aangeven van de kerntaken is een belangrijke richtinggevende activiteit. Ik zou e.e.a. alsnog bespreekbaar maken en in stemming brengen. Ik bedoel niet al te stellig zijn met het aangeven van die kerntaken. Het is een optie, maar er zijn aanvullingen, wijzigingen etc. mogelijk. Er moet draagvlak zijn voor de kerntaken.

Wijsheid!! Groepsprocessen kunnen verrassend zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat zien dat je goed kunt luisteren en denk goed na over je antwoorden. Toon begrip voor je gespreksgenoten. Een goed adviseur moet vooral goed kunnen luisteren...

En blijf van de drank af in je sjieke hotel! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een relatief begrip. Het wil alleen maar zeggen dat van die club jij de meeste kennis hebt. Dus vandaar dat jij dan afgevaardigd wordt.
Er zijn er heus meer die meer kennis hebben. Die zullen er altijd zijn en die mogen er ook altijd zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het land der blinden, is eenoog koning.
Ik zou er niet voor weglopen en de anderen niet teleurstellen. Pak je kans, spring het diepe in, maar overdrijf niet. Er is maar een die weet wat jij kunt en dat ben je zelf. Blijf dicht bij je zelf, dan kan je niet zo veel overkomen. En als je achteraf de bevestiging krijgt dat je de expert bent, dan gaat het de volgende keer veel beter. Zo niet, dan is het nog even bijleren. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jelle, je hoeft nooit de verwachtingen van een ander waar te maken. Alleen die van jezelf.

Ga ervoor, blijf bij jezelf, vertrouw op jezelf.

Succes:)!