Hoeveel procent van de dieren overleefden de ruimtevluchten?

Vroeger werden er als eerste dieren in de ruimte geschoten waarbij bv. de hond laïka die jammer genoeg de reis niet overleefde, maar hoeveel procent van alle dieren die in de ruimte waren geschoten hebben het overleefd (geen mensen)? Graag met bronnen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Valt niets over te zeggen.
Over het lot van veel dieren die de ruimte in zijn geschoten bestaat nog onduidelijkheid (ik meen dat onlangs een syrische aap in het nieuws was daaromtrent?).
En veel landen geven sowieso geen openheid van zaken.

En dan, ze komen heelhuids terug , wat gebeurd er dan met ze?

Nee. hier valt helaas geen zinnig woord over te zeggen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zal dicht bij de nul procent liggen.
De ruimteproeven gingen in eerste instantie over het overleven van de lancering en de gewichtloosheid.
Ik neem aan dat je genoeg weet over hoe moeilijk het is om weer terug te keren.
Hitteschilden, parachutes, in zee plonzen. Zoektochten naar de landingsplaats. etc. etc.
Ik denk niet dat ze dat voor een dier over hebben.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het niet je bedoeling is om het dier levend terug te krijgen omdat je het niet overhebt voor dat dier kun je NOOIT mensen de ruimte in schieten want het is je nooit gelukt om een DIER levend terug te krijgen dus die 'bijna nul procent' klopt natuurlijk niet. Pas toen ze regelmatig levende dieren terug kregen zijn ze het met mensen gaan proberen.