waarom hebben ze nog geen boom op mars geplant?

op mars hebben ze water gevondenen ze zijn er al achter dat het water hoeveelheid steeds meer word,waarom word er dan niet geexperimenteerd daarmee? wie zegt niet dat onder die laag ijs nog meer verscholen ligt,zoals op aarde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Die boom zou vrijwel meteen doodgaan. De hoogste temperatuur op Mars is volgens Wikipedia 63 graden onder 0.
10 jaar geleden
De temperaturen op mars schommelen enorm, maar los daarvan, er moet ook nog een atmosfeer zijn met daarin CO2 en zuurstof om een boom te laten leven. Het zou al een doorbraak zijn als er een primitieve korstmos in leven gehouden zou kunnen worden. Kortom, de omstandigheden voor aardse planten zijn op mars heel erg ongeschikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We proberen Mars niet meteen te besmetten met levensvormen van de aarde. Eerst onderzoeken hoe mars zelf is. Na besmetting met aards leven ben je je referentie kwijt.
Hier op aarde hebben we al genoeg problemen door "exotische" levensvormen te verspreiden. Zie de konijnen-, muizen- en reuzenpaddenplaag in Australie.
En nog tal van andere problemen.
Reddie
10 jaar geleden
Omdat bomen niet kunnen overleven in de atmosfeer van mars.