toen amerika als eerste op de maan was konden ze toen zeggen dat de maan van hun was?

toen Neil Armstrong als eerste op de maan stond en de vlag op de maan zette kon de VS toen tegen de rest van de wereld zeggen: 'de maan is van ons en is ons gebied'?

Toegevoegd na 2 uur:
met andere woorden van wie is de maan en kan amerika hem claimen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, volgens het internationaal ruimteverdrag, dat al werd getekend voordat de Amerikanen op de maan landden, mag niemand stukken ruimte of objecten in de ruimte opeisen. Gelukkig is dit gebeurd, want er zijn zelfs mensen geweest die de zon opeisten en vervolgens probeerden van alle aardbewoners huur te ontvangen voor het gebruik van hun zonlicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mogen stukken van zo'n object dan wel geclaimd worden? Ik meen namelijk toch gehoord te hebben dat er stukken land op de maan reeds verkocht zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar weet ik het fijne niet van, maar niemand kan je tegenhouden een huisje neer te zetten op de maan. Het geld kan tevens zijn voor de moeite die het mensen kost daar een huis te plaatsen. Of je nou ook echt dat stuk grond als eigendom mag beschouwen betwijfel ik. In de toekomst is het vrijwel onvermijdelijk dat we om andere ruimtelichamen gaan wonen, dus zullen er wel aanpassingen komen in die wet. Wellicht wordt er een onafhankelijke staat opgericht, met afgezanten van alle staten hier op aarde, en die staat zal dan functioneren als elke andere staat hier op aarde, maar dan met als grondgebied een ruimtelichaam. Wellicht komt er wel een tijdperk waarin alle staten op aarde zijn gefuseerd tot één grote staat, en dus zal niemand er dupe van worden dat die ene staat een stukje ruimte claimt.
Aangezien er niemand op de maan is om toezicht te houden is elke claim volkomen waardeloos.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat zeggen konden ze zeker... maar de amerikaanse vlag die destijds is geplaatst was slechts symbolisch. Immers... Rusland en Amerika waren destijds het strijden om als eerste deze dingen te doen. Rusland was eerder met een mens in de ruimte te brengen en zelfs een ruimtewandeling te laten doen. Amerika heeft eind 1969 als eerste een mens op de maan gezet. De vlag die daarbij is geplaatst is dus slechts symbolisch geplaatst en heeft dus niets met het opeisen van de maan te maken.