Waarom zoeken ze uit of er leven op mars is en waarom niet op een ander planeet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat Mars van de planeten in ons zonnestelsel, het meeste op de Aarde lijkt (al zou je dat niet zeggen als je de plaatjes ziet). Temperatuur en samenstelling van de atmosfeer maken het in principe mogelijk dat er ooit leven geweest is of zelfs nu nog microscopisch leven bestaat.

Verder is Mars redelijk in de buurt en dus makkelijker te bestuderen dan b.v. Europa (een grote maan van Jupiter, waar in theorie ook leven zou kunnen zijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je niet zo snel antwoorden? Zo heeft het geen zin voor mij om ook een antwoord te formuleren. ;-þ
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dito... zo hoeven we ook niets meer toe te voegen want het is helemaal correct :-) +
Cryofiel
13 jaar geleden
Daar sluit ik me ook bij aan. En ook van mij een plus. Met als toevoeging dat er op Mars vroeger water lijkt te zijn geweest, ook aan het oppervlak, en dat er aanwijzingen zijn dat er nog steeds water is.

Andere antwoorden (5)

Omdat ze denken dat de kans op leven op Mars redelijk groot is. En het ligt binnen de mogelijkheden om het te onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt niet alleen op mars gezocht,hoor.ook op andere planeten wordt gekeken.alleen mars lijkt t meeste op onze aarde,vandaar dat daar onze hoop t meeste op gevestigd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mars is nog te doen. Alle andere wordt wel lastiger maar ze zijn er wel mee bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook op manen verder in ons zonnestelsel worden onderzocht op mogelijk leven, dus het onderzoek is er wel degelijk. Dat we op dit moment het meeste over Mars weten komt omdat daar de kans relatief hoog is en de kosten relatief laag zijn en het te bereizen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er een mogelijkheid bestaat dat daar ooit leven is geweest.
Mars schijnt vroeger een dichte dampkring te hebben gehad, en dus levenskansen.
Nu is het een dode planeet.