op welke wereld kunnen we later wonen ?

welke planeet is bijna zover , of heeft een paar eisen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

We kennen geen planeten waar we als mens zonder meer kunnen rondlopen en overleven zonder hulpmiddelen.
De kans dat er ééntje bestaat is aanwezig, maar we moeten 'm nog ontdekken. En dan is het er naar toe reizen wel een probleem, als een enkele vlucht een paar honderdduizend jaar duurt. Tot de warp-engine wordt uitgevonden, tenminste.
AWM
14 jaar geleden
Op de aarde hebben we ook in de toekomst de beste kansen.

Mars is waarschijnlijk te klein om duurzaam te terraficeren. We kunnen er wel wonen, mits we onder koepels gaan wonen om een acceptabele luchtdruk te krijgen.

Venus is nu veel te heet. Er zijn plannen om eencellige algen naar Venus te transporteren. In de hogere luchtlagen zouden die kunnen overleven, zo is de hoop. Daar zouden ze dan de enorme overmaat aan CO2 kunnen omzetten in zuurstof. Het uit de hand gelopen broeikaseffect zou dan afnemen. Daarmee zouden steeds grotere delen van de atmosfeer leefbaar worden voor de zwevende eencelligen, waardoor het weghalen van het CO2 steeds sneller zou verlopen.

Na slechts enkele honderdduizenden jaren zouden speciaal geharde planten het uit kunnen houden rond de poolgebieden van Venus. Daarna zou het nog sneller gaan, en zou de planeet heet, maar bewoonbaar worden.

Tot zover de theorie. Of het zou werken weten we niet.

Met voldoende technische ondersteuning zouden enkele manen van Jupiter misschien ook bewoonbaar worden. Maar even een luchtje scheppen is er daar niet bij - veel te koud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat wij de enige levende wezens zijn in dat verschrikkelijk grote heelal. Dus er zal ergens in een ander zonnestelsel vast wel een planet zijn die vergelijkbaar is als de aarde. Maar om daar te komen zullen er heel wat lichtjaren gereisd moeten worden...

Maar in ons zonnestelsel is er geen planeet, waar we op kunnen leven zonder hulpmiddelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet hoe....... Het word Mars omdat de Nasa is al verplan om de broeikaseffect in Mars aantezetten hoe ze dat gaan doen vertel ik NU......Denk hierbij aan transport, voedsel, afval, veiligheid, life-support, psychologische effecten, noodsituaties, automatisering.
De zwaartekracht aan het oppervlak van de planeet bedraagt 0,38. Iemand die op aarde 40 kilogram weegt, zou op Mars 0,38 x 40 = ruim 15 kilogram wegen, dus de Nasa gaat misschien de oppervlakte hetzelfde als de Aarde doen en zo zal de groene weer houd gaan stijgen wordt de dampkring warmer en zal er een broeikaseffect komen door die warmte zullen de woestijnen verdampen en zal er groene planten aan groeien maar er is nog meer....... De grootste probleem is het transporteren naar voedsel dus we moeten gelijk 90 pakken eten meenemen en dat is moeileijk de zwaartekracht houd mars en de aarde in twee jaar uit balans waardoor we niet daar komen, alleen een dag na die twee jaren kunnen we daar komen maar dan moeten overgeplaatste bewoners er minstens 8 jaar blijven.
Dit was mijn antwoord als ik het fout heb gedaan niet boos worden ik ben zelf nog maar 10 jaar
Usama 10 jaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen op geen enkele bekende planeet zonder hulpmiddelen wonen.
Als men nagaat dat het 38 jaar geleden was dat er voor het laatst mensen op de maan waren,dan kan men Mars voorlopig helemaal vergeten.
Een eerste landing op mars zal misschien ergens na 2030 gebeuren