Waar beschermt een ruimtepak allemaal tegen?

Een ruimtepak is gemaakt om een astronaut te beschermen tegen extreme omstandigheden, maar welke extremen zijn dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Het beschermt de ruimtevaarders o.a. tegen zonnestralen, kleine meteorieten en drukverschillen. Een echt ruimtepak is een zwaar en log geheel. Het bestaat uit een onderpak, dat met water gekoeld wordt, met daarover een drukpak. andere onderdelen van het ruimtepak zijn een helm met een vizier en luchtdichte sluiting en een rugzak, waarin ademhalingsapparatuur en koelwater voor het onderpak zit. Plus Een ruimtepak is altijd voorzien van een radiozender en -ontvanger. In het luchtledige plant geluid zich niet voort, zodat de radio de enige manier is om met elkaar te kunnen praten. Extra voordeel is dat de radio ook op grotere afstanden werkt. De ruimtevaarder kan dus vanuit zijn ruimtepak praten met een collega die ver weg is.