Hoe kan ik met een heliumballon een camera de ruimte in krijgen?

ik wil graag een project doen waarbij ik met een heliumballon de ruimte in ga en dat filmen.

ik weet dat het niet echt de ruimte is (max. 24KM ofzo), maar het lijkt me leuk om het een keer te doen.

ik wil graag weten wat je allemaal nodig hebt en waar je de spullen kan krijgen.
een tut. op internet mag ook :)

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik wil niet zelf mee in de ruimte, alleen de camera in de ruimte laten gaan ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Checkpoint hebben ze dat ook gedaan. Die hebben overigens de camera wel terug gevonden. Maar je zou die aflevering eens moeten zoeken.

Het beste antwoord

Ik heb de volgende links gevonden. Misschien helpt je dat op weg?

Kijk hier eens naar" : Fotgrafie vanuit een vlieger Cees Kuppens.

en

Foto's uit de heliumballon

Het is het antwoord op de luchtfoto uit een helikopter of vliegtuig. Sky- Camera maakt foto's vanuit een opgelaten heliumballon. Het principe is heel eenvoudig: bindt een fototoestel aan een ballon, zorg dat die te bedienen is via een laptop door iemand op de grond. Hij laat de ballon op zo'n twintig tot honderd meter boven het te fotograferen object hangen. Het resultaat is vaak verbluffend. "En"`, zegt oprichter Duke Urbanik van Sky- Camera, "je hoeft daar niet eens een goede fotograaf voor te zijn."
informatieblad voor ondernemers in zuidwest nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is.niet de beste.antwoord maar ik gun mensen gewoon 10punten :P

Andere antwoorden (1)

Je gaat nooit een ballon de ruimte in krijgen. Door het verminderen van de luchtdruk en de grotere interne druk in de ballon gaat de ballon beginnen uitzetten, tot op het moment dat hij uiteenspringt. Dit is de reden dat een bv weerballon groot is maar een klein beetje is gevuld, met als resultaat dat de ballon er slap en langwerpig uitziet.
Naarmate dat hij hoger komt zal hij bolvormig worden.
Dat is de reden dat kinderballonen niet zo hoog de lucht inkomen omdat zij op bijna het maximum zijn gevuld.
Dit is de reden dat men nooit met een ballon in de ruimte , dus buiten onze dampkring kunt komen. Anders zou men wel betrekkelijk goedkoop kunnen aan ruimtevaart doen.
Robby BB