als een astronaut kiespijn krijgt of nog ergere dingen, wat doen ze dan? terug naar aarde?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dingen die niet levensbedreigend zijn daar wordt een missie niet voor afgebroken. Er is medicatie en de Hulpmiddelen mee aan boord. Pas als een levensbedreigende complicatie is dan gaan ze terug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle astronauten hebben ene redelijk uitgebreide medische opleiding gehad en worden voorzien van medicijnen en verdovingen voor de meestvoorkomende. Ook een gebroken arm kan bijvoorbeeld gezet worden. Indien de astronaut echter in een levensbedreigende situatie terecht komt is de kans van overleven nihil. Specialistische zorg is onmogelijk en terugkeren naar de aarde vergt het uiterste van het menselijk lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is altijd een arts aan boord. Andre Kuipers is ook arts.

Na jarenlange ervaring weten ze precies welke hulpmiddelen en medicijnen ze wel en niet bij zich moeten hebben en de arts aan boord kan natuurlijk overleg plegen met een artsenteam op aarde.

Ze gaan nooit zomaar terug dan moet er echt iets levensgevaarlijks aan de hand zijn waarbij de kans heel groot is dat als ze terug gaan er iets aan gedaan kan worden. Het is natuurlijk enorm duur om zomaar terug te gaan.

In het geval van kiespijn zal er eerst met pijnstillers geprobeerd worden om het te verhelpen en anders wordt de kies getrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgend wat de andere schrijven, is er ook een zeer grondige medische selectie en keuring voor men astronaut wordt.
Als men dan geselecteerd wordt als astronaut blijft men u medische volgen.
Wanneer men effectief omhoog gaat, dan wordt men wel een paar maal binnenste buiten gedraaid om te kijken dat alles in orde is.
Wanneer er dan boven toch iets gebeurd dan zijn de mensen wel opgeleid om medisch in te grijpen en dat eventueel in samenwerking met doctors op aarde.
Zo weet ik dat bv de duitse commandanten op een duikboot opgeleid zijn om kleine chirurgische ingrepen uit te voeren, bv appendix.
Robby BB