als er een meteoor door de ringen van saturnus raast, dan zijn volgens mij de ringen verstoort, valt dat hele zooitje dan op de planeet..?

Toegevoegd na 9 minuten:
..ik bedoel dan een dominoEffekt, al die zwevende rotsen of steentje gaan denk ik dan tegen elkaar aan ketsen als een biljardbal voluit.. zodat alles in de war is en de zwaartekracht van Saturnus al die ringen nu tot zich trekt. of blijven de ringen bestaan maar dan in een andere vorm.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee hoor. Al zien die ringen er vanaf hier heel solide uit, ze bestaan uit losse brokstukken met veel tussenruimte. Als daar iets doorheen raast, dan kan het zijn (maar het hoeft niet) dat er iets geraakt wordt. Dan zal het geraakte brokstuk wel van richting veranderen. Het komt dan misschien in een andere baan terecht, of gaat richting Saturnus of juist de andere kant uit, de ruimte in... Maar verder blijven de ringen gewoon intact.

De invloed van de zwaartekracht van de meteoor die zo snel door de ringen raast is minimaal denk ik, omdat hij zo een hoge snelheid heeft ten opzichte van de ringen. Het aantal kleine brokstukjes dat hij zal raken is ook minimaal denk ik. De brokstukken die verstoord zijn zullen zich naar verloop van tijd weer naar de schijf gaan begeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100