Met hoeveel km per uur maakte Felix Baumgartner de vrije val, dus voordat hij zn parachute gebruikte ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

hij bereikte een snelheid van 1342 km per uur in zijn vrije val
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geef martyn1 zijn credits,
met deze opmerking.
de definitie van vrije val is natuurlijk onbelemmerd vallen,
dat gaat in een atmosfeer echter niet op, gewoon door de luchtwrijving.

Baumgartner is echter afgesprongen in erg lage luchtdruk, en dus lucht-weerstand , waardoor hij kortstondig een snelheid kon bereiken van plm 1300 km/u, zodra hij lager echter kwam, en aan de algemene atmosferische omstandigheden moest voldoen is hij afgeremd tot plm 200 km/u, net zoals iedere andere parachutist.
(nog steeds erg snel, vooral zonder parachute)

maar uiteindelijk zou een normale parachute het opentrekken
bij erg hoge snelheden niet eens overleven.