Is de zon een onderdeel van de wereld?

Mijn antwoord op de vraag zijn er nog plekken waar niemand is geweest werd verwijderd..ik dacht dat de zon echt een onderdeel van de wereld was..
wie kan hier antwoord op geven??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Definieer 'wereld'. Wereld = aarde?   Dan niet.
Wereld = alles?   Dan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wereld = ander woord voor aarde, en de wereld waar je in leeft. je leeft toch niet in de ruimte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik ben overal het zonnetje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gek dat dat verwijderd is. waarom?

Het beste antwoord

de aarde is de grond waar wij op leven... dat wat er in de ervaring van de mensheid steeds was onder de voeten... de aarde is dat wat de mensheid voorziet van voeding... te samen met de zon zorgt de aarde dat de mens hier kan leven... de aarde en de zon vormen zo een eenheid...

de wereld is wat de mens heeft gemaakt... alles wat is voortgekomen uit ideeën en concepten...

de aarde en de zon vormen een eenheid... binnen die eenheid zijn er nog veel meer elementen te herkennen en ook elementen die wij (nog) niet herkennen...
maar de zon is geen onderdeel van de aarde... de zon en de aarde zijn delen van het grote geheel...

...met dank aan Barry Long

Toegevoegd na 36 minuten:
en inderdaad... zie antwoord XiniX...
de zon is onderdeel van jouw wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De zon is een deel van 't universum... Maar met de wereld bedoelt men over 't algemeen slechts de aarde.
En je hebt gelijk, op de zon is nog nooit iemand geweest...
Ook niet op mars. En op 34234723748273498723 andere planeten.

Toegevoegd na 37 seconden:
...ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 toch werd mijn antwoord verwijderd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was in een uur al 6 punten kwijt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja Droppie ik ben er soms 30 kwijt in een uur...het leven is hard;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet overdrijven Sharona
30 in een uur
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
30 punten kwijt in 1 uur? Dat is zelfs mij geloof ik nog niet overkomen... ;)
En er zijn al aardig wat vragen van mij verwijderd.
Er zijn meerdere definities van het woord wereld. De ene zegt: de aarde met daarop de mensheid, de ander zegt: het heelal. En dan hoort de zon er inderdaad ook bij.
14 jaar geleden
De zon is volgens mij ook een planeet net als de aarde, maan, mars enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
De zon is geen planeet, maar een ster. De maan is geen planeet, want deze draait niet in een baan om een ster (maar om de aarde). Één van de voorwaarden, waar een hemellichaam aan moet voldoen, om een planeet te worden genoemd, is het draaien in een baan om een ster. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Planeet (het duimpje omlaag is overigens niet van mij)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke bedankt wist ik niet.
De zon is een ster. Wereld is een ander woord voor Aarde - planeet waar de mens op leeft. De zon is een deel van het Universum, net als de Aarde. Zij zijn alle twee een apart onderdeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de zon is een onderdeel van de wereld, heel goed... Sterker nog JIJ bent een onderdeel van de wereld, NEE NOG STERKER jij bent de wereld...

Waarom zeg ik dat?

Als je ´s morgens je ogen open doet, verschijn jij op precies hetzelfde ogenblik als dat de wereld verschijnt... En precies zo ´s nachts als je je ogen sluit val jij weg en de wereld op precies hetzelfde tijdstip...

Kijk maar of dat klopt...

Dus jij bent de wereld en de zon is deel van precies diezelfde wereld... En als zijn moeits hebben met dit antwoord, moet ik die nog een hint geven, lees voor wereld "belevingswereld" dan zou je het als je dat wil, wel kunnen snappen wat ik zeg... Maar als je dat niet wil, dan gaat uw gang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk dat de zon en wat dan ook onderdeel is van je belevingswereld. Dit was echter niet de vraag, vandaar van mij een min puntje.
De zon is gemiddeld zo'n 150 miljoen kilometer verwijdert van de aarde. Er zitten door de bank genomen nog twee andere planeten tussen - Mercurius en Venus, vanaf de zon gezien.

De zon is een belangrijk onderdeel van ons leven - het maakt het leven mogelijk - maar is geen onderdeel van de aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ja, want zonder die zon kunnen wij hier niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen wij nog niet bestonden was er ook al een wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geloof ik dus niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel, ik geloof in de schepping van God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rembem de aarde bestond al vóór de mensen...
de wereld ontstond pas toen de mens zijn ogen open deed...
Dit is eigenlijk eerder een taalkundige vraag dan eentje over sterrenkunde.

Met "de wereld" bedoelde de oude Romeinen de voor hun bekende wereld; alle plekken die ze kenden. Tegenwoordig wordt er vaak de gehele aardbol mee bedoeld, omdat de hele Aarde nu wel bekend is. En sommige gaan al zo ver dat ze er het hele universum me bedoelen; alle plekken die bestaan.

Dus, is de Zon een onderdeel van de Wereld? Voor sommigen wel, maar voor de meesten niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag die jij bedoelde was neem ik aan 'Zijn er plaatsen op de wereld waar nog nooit mensen zijn geweest?'

Daarin staat onder meer de zinsnede 'op de wereld' (dus niet 'in de wereld'), waaruit valt af te leiden dat het om de aarde gaat. En dan behoort de zon niet tot de wereld.

In het algemeen kun je best zeggen dat de zon tot de (je) wereld behoort.
14 jaar geleden
Van ons aller wereld.Zonder de zon, geen leven op aarde.Niet zomaar een onderdeeltje dus.Door de zon hebben wij een wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder de zon, geen leven op aarde.
Een aarde zonder zon is een dood ding.
Het is als een kamer waar een stoel in staat.
De stoel is niet de kamer, de kamer kan zonder de stoel.
Maar zit je in de stoel, dan is de kamer wel aangenamer.
De kamer is door de stoel wel leefbaarder.
Maar is geen onderdeel van de kamer.
Dat zijn de muren ramen enz.
Zo kan de aarde zonder de zon, maar voor ons is het een onderdeel van onze wereld.
Zonder bij de wereld te horen