Als een satelliet een foto neemt van de aarde in het donker gebruiken ze dan soms ook een flits?

Of zou dat zinloos zijn omdat ze alleen met zonlicht fotograferen of is dat gezien de afstand onmogelijk of gebruiken ze daar andere methoden voor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Dat is gezien de afstand onmogelijk.
Met remote sensing satellieten wordt naar meer typen straling gekeken dan naar het zichtbare licht, maar als er geen zonlicht op de aarde valt, zal er ook weinig reflecteren. En ook thermische straling vanaf de aarde komt niet echt voorbij de atmosfeer. Het is dus vrij zinloos om nachtbeelden met een satelliet van de aarde te maken, tenzij je mooi wil kunnen zien waar er allemaal verlichting aan is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze zouden flitsen heb je vermogens nodig van tientallen megawatts.Ze fotograferen de aarde s nachts met infrarood.OOk al is er geen zon alles straalt een beetje warmte straling uit.
Kijk maar eens naar de beelden van de politiehelicopter zondag om 20;00 uur.En ja ze maken dus best goede infrarood beelden.Zo ook vanuit satellieten in de ruimte