het einde van het heelal is zo ongeveer 13.7 miljard licht jaar van ons verwijderd wat is er dan men zegt niets maar wat is niets dan

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Daar is geen einde aan het heelal. Ons denkvermogen is te klein daarvoor of niet ontwikkeld genoeg. Dat is één van de mooiste mysteries zonder daarom hieraan een theologische betekenis te geven. Gewoon het uitdeinende heelal aanvaarden dat het bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is eigenlijk een vraag die niemand voor je kan beantwoorden denk ik, want niets, een oneindig niets, is niet te bevatten... En bewijzen kunnen we het niet, want we zijn er nog nooit geweest!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om ook maar een beetje in de buurt te komen van een goede voorstelling over dit soort concepten zul je je denk ik moeten verdiepen in speciale relativiteitstheorie, de krommingen in ruimte-tijd, kwantummechanica en wat dies meer zij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Thorne schrijft:" Tegen 2040 zullen we met behulp van de wetten van de kwantumzwaartekracht zeer betrouwbare antwoorden kunnen geven op veel verstrekkende en moeilijke vragen zoals: Wat ging er vooraf aan de oerknal? Ging er wel iets aan vooraf? Zijn er andere universums? En als dat zo is, hoe zijn die aan het onze gerelateerd of met het onze verbonden?Staan de wetten van de fysica toe dat zeer geavanceerde beschavingen wormgaten scheppen voor interstellair reizen? Staan ze toe dat we machines maken waarmee we naar het verleden kunnen reizen?"
Het punt is dat er in de komende decennia voldoende gegevens zullen zijn verzameld door onze detectoren van zwaartekrachtgolven om een theorie te kiezen over de aanleiding tot de oerknal.
Donkere energie veroorzaakt de huidige versnelling van de universums.Deze wordt op haar beurt waarschijnlijk veroorzaakt door de 'kosmologische constante'(een antizwaartekracht ,die sterren uitééndrijft als tegengewicht voor de aantrekking van de zwaartekracht.)
Geformuleerd door Einstein in 1917.
Die energie vormt 73 procent van de massaenergie van het universum weten we nu.
Waar komt de kosmologische constante vandaan?In het begin der tijden was hij misschien groot genoeg om de expansie van het universum te veroorzaken, waardoor de oerknal plaatsvond.Ongeveer 8 miljard jaar na de oerknal deed de constante de sterren opnieuw uiteengaan en het universum versnellen.
Aangezien de constante voortkomt uit kwantumcorrecties is het nodig dat we een theorie van alles ontwikkelen.Die zal ons in staat stellen de waarde van de constante te berekenen die het uiteindelijke lot van het universum bepaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat je beweert is niet helemaal waar.

Het heelal is (volgens de meest recente schatting) 13.7 miljard jaar oud, maar de straal van het zichtbare heelal is niet 13.7 miljard lichtjaar. Omdat het heelal uitdijt, en dus ook de ruimte tussen ons en de "rand" van het heelal, is de straal van het zichtbare heelal ongeveer 47 miljard lichtjaar, en niet 13.7 (zie bron).

Het heelal is echter groter dan het deel wat wij kunnen zien: als we een miljard jaar zouden wachten zou het heelal ouder zijn en zouden we verder kunnen zien. Hoe groot het heelal daadwerkelijk is weten we dus niet. Het zou best oneindig groot kunnen zijn. De vraag wat er aan het einde van het heelal is is dus (nog) niet te beantwoorden: we weten gewoon niet of het heelal uberhaupt een einde heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kun je het ook zo zien?

Massa maakt ruimte... begrijp je dat? Zonder massa is er geen ruimte. Je mag het zo zien: is er geen liniaal dan kun je ruimte niet meten, dus zonder liniaal geen lengte, geen lengte ook geen ruimte...
So far so good?
nu naar het universum... Dit dijt uit, er is dus een maximum aan de massa die expandeert, als er een big bang was op enig moment... noem die massa de massabol van het universum. Elke bol heeft een middelpunt, of niet? En elke massa heeft een zwaartekracht die werkt vanuit het middelpunt van die bol... Licht heeft een beetje massa, dat weet je... Dus het licht dat bij de big bang ontstond is al die tijd dat de massa expandeerde ook weggevlucht met de lichtsnelheid, hoe kan het ook anders?... Dat eerst licht is dus al heel ver weg, maar uiteindelijk zal het tot stilstand komen dat licht, omdat het niet verder meer weg kan, omdat de zwaartekracht van het universum het terugtrekt met dezelfde snelheid als het licht... Er is dus ook een eventhorizon van het universum... Wat kan er zich buiten die eventhorizon bevinden? totaal niets, geen licht en zeker geen massa... Daar houdt het dus op, er is niets, geen massa, geen licht, dus wat kan daarover verteld worden... Er is geen licht, er is geen massa, er is geen liniaal, dus geen ruimte... Dus als er geen ruimte is dan stopt het toch... Dan is dat de maat...

De mind kan dit niet snappen. net zoals een vis die aan de haak hangt van een vishengel ooit van te voren had kunnen bedenken dat er een levensomgeving is die hij niet kan overleven... En als de mind dit niet kan snappen, dan is alle moeite die je eraan besteed vergeefse moeite, want het kan nooit leiden tot snappen... Onze mind is designed om in 3D te denken en dit gaat 3D te boven... Dus stop ermee om het te snappen... Als je dit weet moet je ermee genoegen nemen...
Wie er overigens meer over kan vertellen, dan hou ik me aanbevolen, want als er meer te weten is, dan wil ik dat natuurlijk wel weten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ons heelal (de Orion) is volgens mij en veel wetenschappers weer maar een klein deel van het geheel. ik denk dat er een grote leegte is, waarachter weer andere heelallen zitten.