Qua afstand is het niet moeilijker dan een bemande ruimtereis naar Mars (wat trouwens ook nog niet binnenkort gaat gebeuren). Maar de techniek om de druk, de temperatuur en de samenstelling van de atmosfeer van Venus te weerstaan zal vele malen ingewikkelder zijn. Er wordt dan ook in het geheel niet gewerkt aan de ontwikkeling van die techniek. Als er al ideeën zouden zijn hoe dit aan te pakken, dan nog zal geen enkel land ter wereld dit willen of kunnen betalen. Maar zeg nooit nooit, wellicht over een paar honderd jaar...
WimNobel
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, er zal nooit een bemande vlucht naar venus gaan. Venus is vanaf de zon de 2e planeet van ons zonnestelsel, en het is daar dus veel te heet voor mensen. De zon word alsmaar groter dus zal het nooit mogelijk dat ze zo'n dure bemande reis naar venus zullen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat als men kleding en een ruimteschuo weet te ontwikkelen dat bestemd is tegen die hitte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je een punt panpot. "nooit" is misschien te vlug gezegt en zou dit dan willen veranderen in "voorlopig niet". Dit is wel ongeveer hetzelfde dan wanneer je in de middeleeuwen tegen iemand gezegd zou hebben; "en als ze later nou een GSM uitvinden waarmee je vanuit je kasteel in wassenaar, prins lucas de 5e van donker grijze nassau zou kunnen spreken terwijl hij met columbus op ontdekkingsreis is en net voet aan wal zet in Amerika". Toen zouden ze je gegarandeerd vragen of het niet eens tijd werd om met een dokter te praten. Nu weten we beter en kijken we nergens niet meer zo van op. Het zou dus goed kunnen dat ze zoiets voor elkaar krijgen en dan alsnog naar venus te gaan. Maar voor nu is het geen logische verklaring.
Nee, venus is gewoon onbewoonbaar ivm extreme hitte en straling. Wel is de afstand mogelijk, vandaar je vraag misschien?

Laat ik het zo stellen - als we niet in staat blijken te zijn de lichtsnelheid te behalen als mens in onze ruimteschepen, zullen we weinig voorstellen in onze interplanetaire ruimtereizen. Zelfs pluto wat in ons zonnestelsel ligt zal ons een honderdtal jaren duren - enkele reis natuurlijk.