De afstand van de aarde tot de zon is 9 lichtminuten die afstand is voor een ster als de zon te groot, een "vlam"dat niet anders is dan het resultaat van een al voor onze begrippen geweldige atoombom is nooit zo groot mischien als de zon aan haar einde is en dan totaal explodeert maar dan is alle leven op aarde ook aan haar eind

Gerrit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat kan niet we kunnen alleen de effecten ervan merken zoals steden waar de stroom uitvalt dat gebeurde in 1989 in Canada. Piloten die een X aantal tijd door zo'n stralings gebied gaan lopen een verhoogd risico op kanker. En als je op je TomTom rijd kun je ergens anders uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij ons wel zou bereiken zouden we allemaal verbranden, maar zoals al gezecht zou hij niet zover komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat je de zonnestorm bedoeld wat momenteel actueel is. Deze kunnen het radioverkeer en navigatiesystemen beinvloeden of uitschakelen.
Als je op google zoekt op zonnestorm, krijg je veel info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zonnestorm is het gevolg van een zonnevlam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@V44l: Maar voor wat betreft de vlam...die bereikt de aarde niet!
Kijk de film Knowing, krijg je een beetje een idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt allemaal af van de kracht van een zonnevlam. De zonnevlam die er op dit moment is, is 1000 keer zo zwak als die van diegene die Canada blackout stelde. Betekend dus, dat er uiterst wat poollicht te zien is, sattelietjes problemen gaan krijgen en, heel misschien een klein beetje storing geeft in elektrische apparatuur.

Men zeid trouwens dat dit een X2 is, geen idee wat dat is, maar, duidelijk weinig.

Maar, als we het gaan hebben over echte erge zonnevlammen, dan moet de wereld zich zorgen maken. Want onze schild is niet al te sterk.

Ik raad u de films: Knowing/Supernova aan! Zijn fictie: JA! Maar, ze geven u een idee over hoe of wat. Supernova meer dan Knowing though.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-je was droogt bijzonder snel aan de lijn
-de ijsberen worden overbodig
-de poolkappen zijn in een mum van tijd weg
-alle wintersportvakanties worden geannuleerd
-de apres ski muziek slaat nergens meer op
-je kan koken zonder pannen

natuurlijk is het niet mogelijk dat een zonnestraal helemaal tot de aarde rijkt er zit namelijk 150 miljoen kilometer tussen de zon en de aarde. de zon zou dus in zijn geheel richting de aarde moeten komen.

er passen 1.300.000 aardbollen in de zon, dus we zien hem in ieder geval aankomen (pak de zonnebrandolie vast anders)

in de zomer voelen we de zon branden, maar stel dat hij steeds dichterbij komt met de temperatuur van zo;n 5500 graden Celsius. De temperatuur binnenin de zon (centrum, kern) is nog veel hoger, zo rond de 15.000.000 graden Celsius. dat is zweten of niet?

maar goed, factor 30 helpt ook niet als de zonnestraal ons bereikt. ruim voor die tijd is de hele aarde namelijk verdampt door dit gloeiend hete gevaarte.

wat er dus zou gebeuren? het begon met een oerknal, maar zal met een sisser aflopen. we zullen allemaal spontaan verdampen met aarde en al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, ha, het loopt met een sisser af!
+
The end of the world
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonnevlammen kunnen de aarde niet bereiken. Materie uitgestoten bij zonnevlammen komt uiteindelijk terecht in de zonnewind. En die bereikt ons wel!
X-klasse zonnevlammen, zoals de huidige, kunnen op aarde o.a. voor het uitvallen van radioverbindingen en van elektriciteitscentrales zorgen.
Enkele elektriciteitscentrales hebben voorzieningen die dat opvangen, maar de meesten niet. Die voorzieningen zouden wellicht verplicht moeten worden. Maar ja, zie maar eens dik 200 regeringen met de neus dezelfde kant op laten kijken…