is het wetenschappelijk ooit bewezen dat er een echt buitenaards voertuig is waargenomen?

Heeft er ooit een wetenschapper kunnen bewijzen dat er echt een ufo is waargenomen. Ik heb ook wel eens gehoord dat er ufo's zijn neergestort maar, ik heb nog nooit bewijs gezien/gelezen.

Ik heb net de film battleship 2012 gezien en ik ben sowieso al helemaal weg van wetenschap, dus ik dacht laat ik deze vraag is stellen.

mvg,

justin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Als dit ooit bewezen zou zijn zou niemand nog twijfelen aan het bestaan ervan, dus: neen, niemand heeft dit ooit bewezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
neen? ;) grapje
Nee, er is (nog) nooit bewijs geweest van een ufo. Er zijn genoeg mensen die op Youtube filmpjes hebben met een UFO, maar het is allemaal nep.

Dat wij in zeker 2000 jaar nog nooit een teken van buitenaards leven hebben gehad zegt al genoeg voor mij. Op Mars leeft waarschijnlijk geen leven, laat al staan intelligent leven. Om een UFO te maken en naar de aarde te vliegen zullen de aliens intelligent moeten zijn. De kans dat er leven ontstaat op een planeet is al ontzettend klein, laat staan dat er dan ook nog intelligent leven uit ontstaat. De kans dat er dus ander intelligent leven is in ons sterrenstelsel is dus héél erg klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn wel plekken in het heelal waar leven mogelijk is maar ze dat nog moeten onderzoeken!

Maar voorlopig zijn er nog geen echte bewijzen ontdekt.

Maar dit is interessant :
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetenschap/article/detail/1189830/2010/12/01/NASA-heeft-nieuws-over-aliens.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is wetenschappelijk niet bewezen dat er ooit een buitenaards voertuig is waargenomen.

Wel zijn een aantal zeer vooraanstaande wetenschappers overtuigd van het bestaan van buitenaards leven.
En de mogelijke gevolgen voor onze aarde zouden wel eens heel wat griezeliger uit kunnen pakken dan in de engste sf-film:

Aliens bestaan vrijwel zeker en mensen kunnen contact met hen beter vermijden. Dat is de waarschuwing een van 's werelds bekendste wetenschappers, Stephen Hawking.
"Als aliens ons bezoeken, zou het resultaat wel eens vergelijkbaar kunnen zijn met het aankomen van Columbus in Amerika. Dat pakte niet echt goed uit voor de indianen", zegt Hawking (68).
Het is volgens Hawking volledig rationeel te veronderstellen dat er elders in het universum leven is. Hij wijst erop dat er honderden miljarden melkwegstelsels zijn, met elk honderden miljoenen sterren. Het is volgens de wetenschapper onwaarschijnlijk dat de aarde de enige plaats is waar zich leven heeft ontwikkeld.
De grote vraag is volgens Hawking hoe de aliens eruit zien en hoe zij zich gedragen. Ze kunnen wonen op planeten of zelfs er in. Hij verwacht dat de meeste microben zullen zijn of eenvoudige dieren. Maar het zou ook kunnen dat er echt intelligent leven bij zit. Levende wezens die een bedreiging kunnen vormen voor het leven op aarde.
Intelligent buitenaards leven zou onze planeet wel eens kunnen zien als een grondstofrijk gebied, klaar om te worden gekoloniseerd en geplunderd. "We hoeven alleen maar naar onszelf te kijken om te zien hoe intelligent leven zich heeft ontwikkeld in iets dat we niet graag zouden ontmoeten." Hawking zegt dat hij zich kan voorstellen dat er aliens zijn die in enorme ruimteschepen wonen, zonder grondstoffen zijn komen te zitten en als nomaden op zoek gaan naar nieuwe gronden.

Ook andere wetenschappers houden rekening met de gedachte dat we niet de enige levende wezens zijn in het universum. Een van hen is professor Brian Cox die al op zoek ging naar de mogelijkheid van buitenaards leven. De astronoom Lord Martin Reeds zei dat het goed mogelijk was dat er buitenaards leven is, maar dat de mens het mogelijk niet kan herkennen: "Ze kunnen ons recht in het gezicht kijken, terwijl we ze niet zien."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Eventueel bewijs is in ieder geval niet voor het publiek beschikbaar.
Het antwoord op uw vraag is 'nee'.
Alle andere quasi wetenschappelijke beschouwingen kunnen naar het Rijk der Fabelen worden verwezen. Zij steunen op geen enkel zinnig argument. Het is al laagdrempelig om te veronderstellen, dat buitenaards leven zou reizen in voertuigen. Als ik zoiets(buitenaards) zou zijn, zou ik reizen via de weg der telepathie. Schoon en snel. Bovendien zou ik mij niet wagen aan een stelletje onbenullen zoals die op aarde wonen. Mag ik dit zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Mijn brein is nagenoeg ontwikkeld en dat van de aardbewoners slechts voor 13 tot 15%. Voordat daar nog een fractie van een miljardste procent bijkomt zijn we vele parseconden verder. Ook dan zal ik de aarde niet als reisdoel kiezen. Er is niets op uw aarde dat mij kan bekoren. Ik zou onherstelbaar besmet raken door virussen met vreemde namen zoals:haat, nijd, jalouzie, moordzucht, hebzucht, egoïsme, liefdeloosheid en onbarmhartigheid. Teveel op te benoemen. Bovendien mijn voeding is zuiver geestelijk. Iets wat hier totaal ontbreekt. Een zuivere geest.
Aardbewoners, aller landen richt uw aandacht op de voedselketen van uw soort.Jullie klagen steen en been nu de graanoogsten in Amerika zijn mislukt. O wat erg. Dat het grootste deel van de bevolking op aarde honger lijdt realiseren jullie zich in uw egoïsme niet eens. Omdat ik geen voertuig ben, behalve dan in mijn telepatische ik, heb ik gemeend u te moeten wijzen op de werkelijke zin der noodzakelijkheden. Verrijk uw geest. Het juiste voedsel, groeit niet in de grond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heeft buitenaards leven zich net aan ons geopenbaard.
Ik vind persoonlijk dat ons bestaan een toeval van verschillende omstandigheden is. Het universum telt nog miljoenen planeten, zonnen, manen en andere lichamen waarvan wij nog niet weten dat ze bestaan. Hoe kan je er dan al van uit gaan dat er geen ander intelligent leven zou zijn. Er zijn zowieso nog planeten die gelijkaardig zijn aan de aarde, die een zon en maan hebben met een temperatuur en habitat waar zich leven kan vormen. En er zijn nog veel vragen niet beantwoord. Waar komt het heelal vandaan? Wie of wat heeft dit gecreeërd? Waar komen wij vandaan? Gekke vragen die je hersenen pijnigen omdat er gewoonweg geen antwoord op bestaat, deprimerend maar boeiend..