Op 6 augustus, 7:31 's morgens Nederlandse tijd, kunnen wij live getuige zijn van de landing van Curiosity op Mars. Het is dan aan de Amerikaanse Oostkust, waar de webcast wordt uitgezonden, 5 augustus 22:31. De webcast begint al twee uur eerder, dus 5:30 Nederlandse tijd.
De Curiosity bevindt zich tijdens de landing voor ons aan de achterkant van Mars en zendt signalen uit naar de Odyssey orbiter, die al jaren in een baan om Mars beweegt. Deze stuurt het signaal onmiddellijk versterkt door naar de aarde. Dit signaal is 14 minuten onderweg naar de aarde. Eigenlijk is de Curiosity dus al om 7:17 geland, maar op dat moment weet niemand nog of het gelukt is, ook de deskundigen in het vluchtleidingscentrum in Pasadena niet.
Kijk hier: http://mars.jpl.nasa.gov/msl/participate/ om de landing live te volgen.

Toegevoegd na 8 uur:
Oostkust moet zijn Westkust
WimNobel
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
http://www.huffingtonpost.com/andrew-kessler/why-you-should-be-more-interested-in-mars-than-the-olympics_b_1712462.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt, ik zal morgen zeker kijken. ;)

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is er niets onderweg en staan ze al sinds januari 2004 op Mars. Ben je niet in de war omdat recentelijk een panoramafoto is gepubliceerd?