Frankrijk zegt t een en Amerika zegt het ander..Wat bepaalt wat de hoogte voordat je in de ruimte zit?

wikipedia zegt:
Volgens de definitie van de Amerikaanse luchtmacht begint de ruimte vanaf een hoogte van 80,5 kilometer (50 mijl), volgens de Fédération Aéronautique Internationale (FAI) vanaf een hoogte van 100 kilometer.

Maar waarom verschillen ze hierin van mening en wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De keus is arbitrair. Beide landen hebben een mooi rond getal genomen in het meetstelsel waar ze mee werken. Het is niet heel belangrijk, want de meeste menselijke activiteit is eronder (luchtvaart) of erboven (ruimtevaart). Pas als men hier actief werd, zou de exacte grens van belang worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is geen gelijk. Het is een kwestie van definitie. Waarom ze beiden een andere definitie hanteren zou ik niet weten.