Die komt niet naar de aarde, maar als dat ding klapt, dan zou er hier zwaartekrachtsinvloed of EMP of materie voorbij kunnen komen, dat dan weer wel... En zou onze leefomgeving kunnen vernietigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bedoel je die asteroïde Apophis? In de krant lees ik dat die in 2036 het dichtst langs de aarde zal scheren. Vanaf 2029 komt hij een paar keer langs.
14 jaar geleden
Dan zou die Supernova op de eerste plaats iets hier naar toe moeten sturen dat schadelijk is. Dat staat nog niet vast (naar het wat en wanneer en hoeveel) en/of zo. En zou dat spul dan vanaf dat moment met lichtsnelheid reizen dan is de afstand in lichtjaren de maat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet is er geen ster die op het punt staat supernova te worden en die genoeg dichtbij staat om gevaarlijk te zijn. Maar als dat in ons deel van de melkweg wel het geval zou zijn dan kunnen we maar beter gebedjes gaan op zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die komt niet, hooguit het restproduct in de vorm van voornamelijk straling. als je doelt op het krantenberichtje van gisteren duurt dat dus nog dik 2600 jaar als die ontploft voor het hier is. Lichtsnelheid en zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook voor een super nova kan het wel eens te ver zijn om bij ons te komen..en je hebt het over"die super nova" Als wij dood zijn kunnen er ook supernova s dichterbij onstaan.Maar ja ook de dichtstbij zijn de andere ster is hier slechts 4 lichtjaar hier vandaan. Het zou wel heel toevallig zijn dat de eerste beste ster dicht bij in eens een nova wordt.Ik zou me meer zorgen maken om onze eigen zon, die wordt over een 2 miljard jaar heel ongezellig voor ons.